Kamerkoor Cantate

Voorjaarsconcert 2016

Beste zangeressen en zangers van Cantate en het Residentie Kamerkoor Den Haag,

Zelfs de harde banken van de Joriskerk in Venlo leken week en zacht te worden, althans zo voelde het, bij zulk een overweldigend mooie en prachtig gezongen koormuziek.
Twee toppers van koren !
Cantate betovert mij a.h.w. steeds weer: de kraakheldere en zuivere koorklank en het verrassende, afwisselende en pittige repertoire dat ogenschijnlijk moeiteloos wordt gezongen.
Zomaar op een zaterdag avond in de zomer.
Het koor uit Den Haag lijkt een alleskunner onder de bezielende leiding van de dirigent met de mooie directie handen en –gebaren.
Het onderdeel na de pauze vond ik zeer indrukwekkend, waarbij de akoestiek van de Joriskerk ten volle werd benut en uitgedaagd.
Zelfs Maria zou zich nu in deze (protestantse) kerk thuis moeten gaan voelen .
Dus een stevig proficiat voor de beide koren en dirigenten !!

Gerard Maessen, vriend en fan van Cantate.

Reactie kerstconcert 2015

Via een link die Yvonne Soulier mij gestuurd had, heb ik kunnen luisteren naar de opname door L1 van het kerstconcert op 13 december jl. van Kamerkoor Cantate uit Venlo, samen met de blazers groep van Harmonie St. Michael Thorn.
Wat een “hemelse” klanken van zowel koor, blazers als pianobegeleiding. Evenwichtig in wisseling van optredensen variëteit van werken. Het moet een genot zijn voor dirigent en uitvoerende musici om een uitvoering van zo een hoog niveau te kunnen geven.
(Bijna) Jaloersmakend !!!

Hartelijke groet, een goed uiteinde en tot ziens in het nieuwe jaar.

Marianne Coumans

Reactie Kerstconcert 2015

Zingen en blazen
Dit jaar verraste Kamerkoor Cantate de koorliefhebber met een schitterend blazersensemble tijdens het Kerstconcert 2015.
Samen was het zoeken naar de goede balans want blazers kunnen het de zangers lastig maken.
De kwaliteit van beide gezelschappen kwam m.i. het beste tot zijn recht wanneer ze apart musiceerden.
De tien microfoons van L1 stonden aandachtig opgesteld om al het muzikale moois te registreren. En mooi was het !
Kirsti Janssen opende terecht het concert vanwege haar 40 jarig koorlidmaatschap: haar solo was krachtig en indrukwekkend.
Nog meer solo werk daarna van de fagotiste die gevoelige en sonore klanken uit het bruine warme hout tevoorschijn kon toveren.
Ook indrukwekkend dus, evenals de hoboïste die de lucht door/langs het rietje perste tot een ongehoord mooie en zuivere klank.
En dan ook nog even naar de pianiste die de piano liet sprankelen bij het engelachtig gezang bij ‘Star Song’.
Ja, Cantate klinkt zeker met Kerst als engelengezang !
Proficiat met dit prachtig kerstconcert in sfeervol Domani. Weer een belevenis!

Gerard Maessen, fan en vriend van Cantate.

Reactie concert Salt Lake Vocal Artists

Genoten,
Volop genoten,
Wat een bijzondere avond was het zondag.
Je zong, spontaan sprongen de tranen in mijn ogen,
Wat ontroerend mooi,
Dank.
En wat een koor, zo in elkaar overvloeiend,
En het stuk met de bokalen
geluid , stem, in een.
Dank.
En wat had ik het zoveel meer mensen gegund om hiervan te mogen genieten.

Heel veel liefs Anne Kleijweg